Friday, July 3, 2009

Rabat Kenitra Rabat Kenitra Rabat Kenitra..

Dalam perancangan awal kami, venue MANTAP'09 kali ini adalah di Dewan Chariff Idrissi, Rabat, Maghribi. Namun disebabkan beberapa kesulitan, kami terpaksa menukarkan venue mesyuarat agung kita tahun ini dari Rabat ke Kenitra, InsyaALLAH.

Dewan Chariff Idirissi ini adalah sebuah dewan di Markaz Kuliah Adab Dan Sains Kemanusiaan, Universiti Mohamed El-Khamis, Rabat. Jika sebelum ini orang melihat kuliah Rabat adalah menakutkan, menyedihkan dan segala istilah yang sama waktu dengannya, namun usaha awal kami ini adalah untuk memadamkan segala tanggapan kolot pihak-pihak terbabit walaupun hakikatnya Kuliah Markaz dan Kuliah Irfan mempunyai perbedaan yang amat nyata.

Antara sebab-sebab pihak kami terpaksa menukarkan venue MANTAP'09 dari Rabat ke Kenitra adalah:-
  • Pada tarikh yang dipohon, pihak pengurusan Dewan Chariff Idrissi setakat ini hanya meluluskan hari pertama MANTAP'09 sahaja. Untuk hari kedua, mereka akan memberi jawapan pada saat-saat akhir program mahu berlansung. Kami tidak berani mengambil risiko menukar venue pada saat-saat akhir.
  • Penempatan penginapan di Rabat adalah amat terhad memandangkan kediaman Mahasiswa Malaysia di Rabat semakin berkurangan. Kediaman Mahasiswa hanya 2 buah rumah (besar dan kecil), manakala hanya sebuah rumah bagi menampung hampir 40 orang mahasiswi.
Secara tradisinya, Kenitra adalah perkampungan ahli PMMM sejak dari dulu lagi. Jadi apa salahnya kita berkumpul di kampung halaman kita beramai-ramai memandangkan kapasiti dan infrakstruktur di sini berada pada tahap yang membanggakan.

Namun, pihak kami tidak menolak sebarang kemungkinan untuk pihak PMMM mengadakan program-program PMMM di luar kawasan tradisi. Bisehhah!

Rabat Kenitra Rabat Kenitra Rabat Kenitra..
Rabat Rabat Rabat..
Kenitra..Kenitra..Kenitra..

"PMMM 20 Tahun; Berani Berubah Untuk Merubah"

No comments:

Post a Comment